دندان قروچه (ساييدگي دندان) در كودكان، علائم و بهترين روشهاي درمان

آشنايي با انواع مشكلات وبيماريهاي دهان و دندان و راهكارهاي درمان آنها

دندان قروچه (ساييدگي دندان) در كودكان، علائم و بهترين روشهاي درمان

۱۰ بازديد

اين روزها ساييدن و فشردن دندانها به هم كه به طور گسترده به عنوان دندان قروچه شناخته ميشود، در ميان كودكان و بزرگسالان شايع است. دندان قروچه در كودكان ميتواند در ساعات روز و در طول شب هنگام خواب رخ ميدهد. در اغلب موارد، كودكان در طول شب متوجه فشار دادن فك و ساييدن دندانهايشان به هم نميشوند. دليل آن ميتواند وجود مشكلاتي در حين خواب يا شرايط استرس زا باشد. وجود اين مشكل در نوجوانان، يك هشدار جدي براي ناهماهنگي و تراز نبودن اجزاي دهان است و باعث آسيب به دندانها و لثه ميگردد. ساييدن دندانها را ناديده نگيريد چرا كه ممكن است منجر به وقفه تنفسي و اختلال در آن شود.

دÙ?داÙ? Ù?رÙ?Ú?Ù?

  • دندان قروچه در بيداري: ساييدن و فشار دادن دندانها هنگام بيداري.
  • دندان قروچه شبانه: ساييدن و فشار دادن دندانها هنگام خواب.

زمانيكه دندانهايتان را به هم ميساييد، روي بافت اطراف دندان كه آنرا غشاي دنداني مينامند، فشار وارد ميشود كه منجر به خون رساني كمتر و از بين رفتن استخوانهاي زير لايه اي، مفاصل فك و استخوانهاي آن ميشود. همچنين درد فك يا مفصل، سر درد، گوش درد يا درد هنگام جويدن را به همراه دارد.

علل ساييدن يا فشار دادن دندانها به هم

استرس و اضطراب

در سنين رقابت جويي به ويژه 8 تا 12 سالگي، كودكان از استرس و خشم رنج ميبرند كه ممكن است به خاطر فشار درسي يا فعاليتهاي مدرسه باشد. استرس همچنين ميتواند به خاطر محيط پر تنش يا پر مشاجره خانه باشد. اين مورد بيشتر موجب دندان قروچه در خواب ميشود. بطور كلي كودكان ممكن است اينكار را براي تسكين استرس و اضطراب انجام دهند. براي كاهش استرس، با كودكانتان درباره مسائل صحبت كرده و سعي كنيد آنها را حل كنيد. براي آنها وقت بگذاريد، به آنها در درسهايشان كمك كنيد و بگذاريد زمان بيشتري بازي كنند.

خشم سركوب شده

كودكان نوپا يا خردسالي كه خشم يا محروميت را تجربه ميكنند، با احتمال بيشتري دندانهايشان را به هم ميفشارند. در ميان كودكاني كه زود عصباني ميشوند، اين يك عامل مشترك است. اين عمل، روشي براي مقابله با استرس، فشار و هر گونه احساس منفي است.

...

براي مطالعه ادامه متن بر روي لينك زير كليك كنيد:

دندان قروچه (ساييدگي دندان) در كودكان، علائم و بهترين روشهاي درمان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.